Meldacties

Meldactie over ervaringen met de huisartsenzorg - maart 2014

huisarts meldIs uw huisarts telefonisch goed bereikbaar? Wat voor cijfer geeft u uw huisarts en de praktijk? Biedt uw huisarts ook digitale zorg, oftewel kunt u ook via de computer met uw huisarts overleggen? Patiëntenfederatie NPCF peilde in een meldactie de ervaringen die mensen met de huisarts hadden in 2013/2014. Wat gaat volgens mensen goed en wat kan beter?

Vijf jaar later
Patiëntenfederatie NPCF hield in 2009 ook een meldactie over de huisartsenzorg. 58% van de deelnemers bleek niet binnen 24 uur voor een afspraak terecht te kunnen bij de huisarts. De helft van de mensen gaf aan dat de huisarts in de ochtend telefonisch moeilijk bereikbaar was. De NPCF wil weten hoe de situatie vijf jaar later is. Wat is er veranderd? Zijn huisartsen beter bereikbaar en welk rapportcijfer krijgen ze?

 

> Kijk hier voor de factsheet van deze meldactie

> Kijk hier voor het rapport van deze meldactie

Panellid worden

Word nu ook lid van ons panel. Uw mening draagt bij aan een betere zorg. Deelname is gratis en nooit verplicht.

Aanmelden Inloggen

Vragen of klachten?

Neem contact op met het Nationale Zorgnummer. Bel 0900 2356780 (20ct/gesprek) of mail. Wij geven u onafhankelijk advies en betrouwbare informatie.

Zoek op trefwoord of thema in de Kennisbank. De meest uitgebreide Kennisbank van de zorg.

Zoek in de kennisbank