Meldacties

Krijgt u de zorg waar u recht op heeft? - sept 2014

rekeningen

Op basis waarvan kiezen mensen hun zorgpolis? Hebben mensen er vertrouwen in dat zorgverzekeraars bij het inkopen van zorg kwaliteit van zorg belangrijker vinden dan kosten? Moesten mensen wel eens langer dan vier weken wachten op een consult of een behandeling en doet de zorgverzekeraar aan wachtlijstbemiddeling?

Dat zijn vragen waarop drie samenwerkende patiëntenkoepels een antwoord wilden. De drie organisaties, patiëntenfederatie NPCF, Ieder[in] voor mensen met een beperking of chronische ziekte en het Landelijk platform GGz, voor patienten en patiëntenverenigingen in de geestelijke gezondheidszorg, begonnen daarom de meldactie 'Krijgt u de zorg waar u recht op heeft?' via hun websites.

Doel van de meldactie was om tijdig knelpunten van patiënten te signaleren over de beschikbaarheid van zorg, wachtlijsten, duidelijke informatievoorziening over het recht op zorg, de keuzevrijheid tussen verschillende zorgaanbieders in de buurt, en over de extra rekeningen die patiënten ontvangen voor de zorg.

>> Kijk hier voor de resultaten van deze meldactie

Panellid worden

Word nu ook lid van ons panel. Uw mening draagt bij aan een betere zorg. Deelname is gratis en nooit verplicht.

Aanmelden Inloggen

Vragen of klachten?

Neem contact op met het Nationale Zorgnummer. Bel 0900 2356780 (20ct/gesprek) of mail. Wij geven u onafhankelijk advies en betrouwbare informatie.

Zoek op trefwoord of thema in de Kennisbank. De meest uitgebreide Kennisbank van de zorg.

Zoek in de kennisbank