Kenners cadeau voor minister Bruins

Twee ‘kenners’ trekken vanaf vandaag een jaar lang op met minister Bruno Bruins. Het zijn Patrick Renkema en Yvette Draisma. Namens Patiëntenfederatie Nederland zullen zij de minister duidelijk maken hoe het is om te leven en te sporten met een ziekte of beperking. Het doel van deze actie Kennercadeau is dat het perspectief van de mensen om wie het gaat, centraal staat bij het maken van beleid.

Komend jaar trekken ze regelmatig samen op. Minister Bruins neemt Yvette en Patrick mee op werkbezoeken, zij nemen hem mee naar evenementen die te maken hebben met sport en transplantatie om hem mee te laten kijken in hun leefwereld. Alle drie kijken uit naar waardevolle ontmoetingen.

Dianda Veldman, directeur Patiëntenfederatie Nederland, is blij met de actie Kennercadeau. “Dit is een vervolg op onze succesvolle actie Patiëntcadeau uit 2017, waarbij patiënten zijn gekoppeld aan Kamerleden. In 2018 hebben we kenners cadeau gedaan aan wethouders van gemeenten. Ook de minister gunnen we van harte de inbreng van mensen met een aandoening of beperking. Want zij kunnen aangeven wat belangrijk is om te kunnen leven op een manier die bij hen past.”

Patrick
Yvette