Patiënt wil meepraten over kwaliteitsnormen fysiotherapie

Patiënten willen graag meepraten over kwaliteitseisen voor fysiotherapeuten. Maar dat kan niet als organisaties van patiënten daarvoor geen financiële ondersteuning krijgen. Want patiëntenparticipatie kost geld. Dat schrijft Patientenfederatie Nederland in een brief aan de Tweede Kamer. Die praat 21 februari over fysiotherapie.

In de brief vraagt de Patiëntenfederatie opnieuw om meer fysiotherapie onder te brengen in de basisverzekering. Want nog steeds blijven chronische patiënten verstoken van vergoeding van behandeling en ondersteuning bij hun functioneren. De Patiëntenfederatie wil dat chronische patiënten vanaf 1 januari 2018 ook de eerste twintig behandelingen vergoed krijgen vanuit de basisverzekering. In december 2016 stuurden wij hierover ook al een brief aan het Zorginstituut.

Lees de brief over fysiotherapie aan de Tweede Kamer (17-02-2017)