Symposium allochtonen en gezondheid

De Stichting Gezondheid Allochtonen Nederland – de SGAN - en Patiëntenfederatie Nederland organiseren een inspirerende bijeenkomst over allochtonen en gezondheid. De SGAN en de Patiëntenfederatie willen samen actief aan de slag over het thema allochtonen en gezondheid.

In het symposium staan taalproblematiek, communicatie- mogelijkheden en het bereiken van allochtonen over ziek-zijn en gezondheid centraal. Er wordt ook stil gestaan bij een concrete situatie: het levenseinde, en alles wat daarbij komt kijken. Het symposium vindt plaats op 25 september in Utrecht.

Taalbarrières, cultuurverschillen, bespreekbaarheid van ziektes en het gebruiken van zorg. Dit zijn slechts een paar redenen waarom allochtone patiënten mogelijk op een andere manier met hun ziekte omgaan dan autochtone patiënten.
Ze durven bijvoorbeeld niet goed over hun ziekte te praten of vragen te stellen aan hulpverleners. Een gevolg daarvan kan zijn dat de allochtone patiënt minder goed geïnformeerd is en minder goed voorbereid een behandeling ingaat.
De keuzes die hij of zij maakt, zijn vanwege deze achtergrond ook niet altijd weloverwogen. Het symposium is voor patiënten (-organisaties), zorgverleners en belangstellenden.

Waar?
In de Ulu Moskee te Utrecht

Wanneer?
Dinsdag 25 september van 10:30 uur tot 14:30 uur.

> U kunt zich vóór 15 september hier aanmelden voor deze dag