Ervaringen

Klachten over de zorg

Als u ontevreden bent over uw ziekenhuis of over uw behandeling, dan kunt u een klacht indienen. Dat is uw recht als patiënt. Hier leest u waarover u kunt klagen, hoe u een klacht indient en waar u terecht kunt met uw klacht.

Ervaringen

Patiënten aan het woord

Bekijk de ervaringen van Haitse Wiersma en Jeanette van Halm met het indienen van een klacht.

Haitse Wiersma: ‘Mijn klacht werd serieus genomen.’

Jeanette van Halm: ‘Ik heb niets meer gehoord.’

Meldactie ‘Klachten en klachtenregelingen’

In 2013 hielden wij een meldactie om inzicht te krijgen in ervaringen van mensen met klachten en klachtenregelingen in ziekenhuizen en bij de huisarts. De drempel voor patiënten om een klacht in te dienen, is hoog, zo bleek uit de meldactie. Veel mensen denken dat het geen zin heeft, hebben er geen energie voor of hebben geen vertrouwen in een onpartijdige afhandeling.

Heeft u een klacht over de zorg? Lees onze tips>>

Panellid worden

Word nu ook lid van ons panel. Uw mening draagt bij aan een betere zorg. Deelname is gratis en nooit verplicht.

Aanmelden Inloggen

Vragen of klachten?

Neem contact op met het Nationale Zorgnummer. Bel 0900 2356780 (20ct/gesprek) of mail. Wij geven u onafhankelijk advies en betrouwbare informatie.

Zoek op trefwoord of thema in de Kennisbank. De meest uitgebreide Kennisbank van de zorg.

Zoek in de kennisbank