De Patiëntenfederatie heeft 3 nieuwe leden

De Algemene Ledenvergadering van de Patiëntenfederatie heeft ingestemd met het lidmaatschap van drie nieuwe leden. Met hun lidmaatschap telt de Patiëntenfederatie nu 44 leden en vertegenwoordigt zij ruim 200 patiëntenorganisaties.

De drie nieuwe leden van de Patiëntenfederatie zijn:

Stichting FCIC (Family and patient Centered Intensive Care)
Dit is een samenwerkingsverband tussen patiënten en naasten, professionals en wetenschappers en een patiëntenorganisatie. Zij lobbyen o.a. voor bekendheid van het Post Intensive Care Syndroom.

Alvleeskliervereniging
Is een landelijke patiëntenvereniging die opkomt voor de belangen van patiënten met een aandoening aan de alvleesklier (het pancreas).

Vereniging van mensen met brandwonden
Zij brengen als landelijke vereniging mensen met (brandwonden) littekens met elkaar in contact om ‘samen sterker te staan’ en behartigen hun belangen.

We verwelkomen deze organisaties van harte en kijken uit naar een goede samenwerking.

> Kijk hier voor een overzicht van al onze leden