Patiëntenfederatie Nederland en Ieder(in) verlengen samenwerkingsovereenkomst

Ieder(in) en Patiëntenfederatie Nederland blijven intensief samenwerken. Dat hebben beide organisaties vandaag afgesproken.

Volgens directeur Dianda Veldman van de patiëntenorganisatie richt Ieder(in) zich vooral op het maatschappelijk meedoen van mensen met een beperking, terwijl de Patiëntenfederatie zich vooral richt op mensen die zorg nodig hebben en krijgen.

Dianda Veldman: “Je ziet dat veel patiëntenverenigingen lid zijn van beide koepels, Ieder(in) en ons. Ook voor deze leden is het handig om te weten wie op welk thema het eerste aanspreekpunt is. Beide koepels versterken elkaar en we delen het motto dat er in en rond de zorg niets mag worden beslist over patiënten zonder hen of hun vertegenwoordigers te horen.”