Zorg nu eindelijk eens voor een goed hulpmiddelenbeleid

'Zorg nu eindelijk eens voor een goed hulpmiddelenbeleid.' Dat is de strekking van een dringende oproep aan de Tweede Kamer door Ieder(in) en Patiëntenfederatie Nederland.

'Onze achterban wacht al jaren op een beter hulpmiddelenbeleid. Dit is tijd die mensen met een complexe zorgvraag of met progressieve aandoeningen gewoon niet hebben.' Dat schrijven de directeuren van Patiëntenfederatie Nederland en Ieder(in) in een brief aan de Tweede Kamer. Die praat volgende week over hulpmiddelen.

Volgens de briefschrijvers moet er doorzettingsmacht komen om snelle en goede levering van hulpmiddelen te garanderen. De minister voor volksgezondheid moet met gemeenten en patiëntenorganisaties onderzoeken op welke wijze deze doorzettingsmacht er kan komen.

Overigens gaat het overleg in de Kamer niet alleen over hulpmiddelen, maar ook over de Wmo. Daarover hebben Ieder(in), Per Saldo en Patiëntenfederatie Nederland ook een brief gestuurd.

> Brief over de hulpmiddelen

> Brief over de Wmo voor hetzelfde overleg